Energiedirect.nl heeft als eerste Nederlandse bedrijf een ECCS-certificering weten te behalen. Hier mee loopt het Nederlands energieconcern voor op de gewenste verbetering die het kabinet wil zien op gebied van telefonische helpdesks. Deze kwaliteitsnorm wordt bepaalt door de Europese Commissie voor de Europese kwaliteitsstandaard voor contactcenters, de Europese Contact Centre Standaard (ECCS).
Door het behalen van deze certificering betekent het dat klanten kunnen genieten van de volgende voordelen: kortere wachttijden, snellere beantwoording, relevantere antwoorden op vragen en een snellere inzage in eigen klantendossiers. ‘Klanten ervaren dat we ze koesteren, en dat zorgt voor een goed gevoel waardoor ze onze klanten willen blijven. We maken bovendien graag gebruik van hun sociale netwerken, om weer nieuwe klanten te mogen verwelkomen. Zijn klanten tevreden over ons, dan raden ze ons eerder aan bij familie, vrienden en kennissen’, aldus Jeske Prinsen, Manager Klantenservice.
Energiedirect.nl maakt in Nederland gebruik van bestaande infrastructuren van gas en stroom, hierdoor blijven de kosten lager en heeft de klant er financieel profijt van. Klanten worden voornamelijk via het internet geholpen voor uiteenlopende zaken ook is het mogelijk om zo hun eigen dossier in te zien.